Bc. Jana Kristiánová

Master's thesis

Experimentální využití prvků dialogické výuky v geografickém gymnaziálním vzdělávání (na příkladu Blízkého východu)

Experimenting with dialogic teaching in secondary geographical education (an example of Middle East)
Abstract:
V této diplomové práci se věnuji analýze rozhovorů s učiteli geografie za účelem zjištění typických rysů imaginativních geografií Blízkého východu vytvářených ve výuce geografie na středních školách. Součástí je i návrh konkrétních vyučovacích metod oslabujících zjednodušující stereotypy a posilujících zapojení žáků do procesu vytváření obrazu Blízkého východu.
Abstract:
This diploma thesis analyzes interviews with teachers of geography, attempting to determine the typical characteristics of imaginative geographies of the Middle East that are created in geography lessons at secondary schools. It also includes a proposal of specific teaching methods that weaken the simplistic stereotypes and strengthen the involvement of students in the process of creating an image …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 1. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 2. 2021
  • Supervisor: RNDr. Petr Daněk, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Alena Rýparová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta

Masaryk University

Faculty of Science

Master programme / field:
Mathematics / Upper Secondary School Teacher Training in Geography and Cartography