Experimentální využití prvků dialogické výuky v geografickém gymnaziálním vzdělávání (na příkladu Blízkého východu) – Bc. Jana Kristiánová
Bc. Jana Kristiánová
Diplomová práce
Experimentální využití prvků dialogické výuky v geografickém gymnaziálním vzdělávání (na příkladu Blízkého východu)
Experimenting with dialogic teaching in secondary geographical education (an example of Middle East)
Anotace:
V této diplomové práci se věnuji analýze rozhovorů s učiteli geografie za účelem zjištění typických rysů imaginativních geografií Blízkého východu vytvářených ve výuce geografie na středních školách. Součástí je i návrh konkrétních vyučovacích metod oslabujících zjednodušující stereotypy a posilujících zapojení žáků do procesu vytváření obrazu Blízkého východu.Abstract:
This diploma thesis analyzes interviews with teachers of geography, attempting to determine the typical characteristics of imaginative geographies of the Middle East that are created in geography lessons at secondary schools. It also includes a proposal of specific teaching methods that weaken the simplistic stereotypes and strengthen the involvement of students in the process of creating an image …víceKlíčová slova
Komunikační přístupy Dialogický komunikační přístup Autoritativní komunikační přístup Interaktivní komunikační přístup Neinteraktivní komunikační přístup Imaginativní geografie Stereotypy Blízký východ Žákovské promluvy Výuka geografie Rozhovory s učiteli Communicative approaches Dialogic communicative approach Authoritative communicative approach Interactive communicative approach Non-interactive communicative approach Imaginative geography Stereotypes Middle East Students’ speeches Teaching geography Interviews with teachers
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 1. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/d9i1z/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 2. 2021
- Vedoucí: RNDr. Petr Daněk, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Alena Rýparová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KRISTIÁNOVÁ, Jana. \textit{Experimentální využití prvků dialogické výuky v geografickém gymnaziálním vzdělávání (na příkladu Blízkého východu)}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/o77kfj/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasarykova univerzita
Přírodovědecká fakultaMagisterský studijní program / obor:
Matematika / Učitelství geografie a kartografie pro střední školy