Experimentální využití prvků dialogické výuky v geografickém gymnaziálním vzdělávání (na příkladu Blízkého východu) – Bc. Jana Kristiánová
Bc. Jana Kristiánová
Master's thesis
Experimentální využití prvků dialogické výuky v geografickém gymnaziálním vzdělávání (na příkladu Blízkého východu)
Experimenting with dialogic teaching in secondary geographical education (an example of Middle East)
Abstract:
V této diplomové práci se věnuji analýze rozhovorů s učiteli geografie za účelem zjištění typických rysů imaginativních geografií Blízkého východu vytvářených ve výuce geografie na středních školách. Součástí je i návrh konkrétních vyučovacích metod oslabujících zjednodušující stereotypy a posilujících zapojení žáků do procesu vytváření obrazu Blízkého východu.Abstract:
This diploma thesis analyzes interviews with teachers of geography, attempting to determine the typical characteristics of imaginative geographies of the Middle East that are created in geography lessons at secondary schools. It also includes a proposal of specific teaching methods that weaken the simplistic stereotypes and strengthen the involvement of students in the process of creating an image …moreKeywords
Komunikační přístupy Dialogický komunikační přístup Autoritativní komunikační přístup Interaktivní komunikační přístup Neinteraktivní komunikační přístup Imaginativní geografie Stereotypy Blízký východ Žákovské promluvy Výuka geografie Rozhovory s učiteli Communicative approaches Dialogic communicative approach Authoritative communicative approach Interactive communicative approach Non-interactive communicative approach Imaginative geography Stereotypes Middle East Students’ speeches Teaching geography Interviews with teachers
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 1. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/d9i1z/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 2. 2021
- Supervisor: RNDr. Petr Daněk, Ph.D.
- Reader: Mgr. Alena Rýparová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KRISTIÁNOVÁ, Jana. \textit{Experimentální využití prvků dialogické výuky v geografickém gymnaziálním vzdělávání (na příkladu Blízkého východu)}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Science. 2021. Available from: https://theses.cz/id/o77kfj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceMaster programme / field:
Mathematics / Upper Secondary School Teacher Training in Geography and Cartography