Politický marketing v komunálních volbách 2010: případová studie Karviná – Jana Křístková
Jana Křístková
Bachelor's thesis
Politický marketing v komunálních volbách 2010: případová studie Karviná
Political marketing in the municipal elections 2010: The Case study Karvina
Abstract:
Práce zkoumá vliv politického marketingu na volební výsledky komunálních voleb v Karviné v roce 2010. V první části se soustřeďuje na teorii politického marketingu, následuje vymezení komunálních voleb dle zákona a historický přehled volebních výsledků komunálních voleb v Karviné od vzniku samostatné České republiky v závislosti na celostátní politické situaci. Závěrečná kapitola pak již analyzuje …moreAbstract:
The thesis examines the influence of political marketing on the election results of municipal elections in Karvina in 2010. The first part focuses on the theory of political marketing. The next section defines municipal elections according to the law and presents the historic overview of the election results of local elections in Karviná since the foundation of Czech Republic, depending on the national …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 2. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/27886
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2011
- Supervisor: Vladimíra Dvořáková
- Reader: Petr Vymětal
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/27886
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Politologie / Politologie
Theses on a related topic
-
Political marketing: A case study of marketing the political movement ANO
Boris Kolařík -
Party for Sale? Political marketing in the Czech Republic in the context of Election to the Chamber of Deputies in 2013
Aleš Drahokoupil -
Politický marketing a politické výzkumy jako jeden z hlavních nástrojů politického marketingu
Lucie Zdrhová -
Politický marketing v mezinárodních vztazích
Zuzana Viglaská -
Politický marketing víťazov a porazených - medzinárodná komparácia
Lucia Szabóová -
Politický marketing
Lukáš Jíra -
Politický marketing v české politice
Jakub Gorgol -
Politický marketing včetně projektové studie
Martin Rusilo