Regulace a konkurence na maloobchodním trhu s pohonnými hmotami – Ing. Tereza Vaňousová
Ing. Tereza Vaňousová
Bachelor's thesis
Regulace a konkurence na maloobchodním trhu s pohonnými hmotami
Regulation and competition in the retail of gasoline
Abstract:
Předmětem bakalářské práce „Regulace a konkurence na maloobchodním trhu s pohonnými hmotami“ je popsat problematiku regulací a konkurenčních podmínek na maloobchodních benzínových trzích. V první části je čtenář obeznámen s typickým fungováním maloobchodních benzínových trhů. Druhá část pojednává o protikonkurenčních praktikách na těchto trzích, které byly během posledních desetiletí předmětem kontroly …moreAbstract:
Subject of the bachelor´s thesis „Regulation and competition in the retail of gasoline” is to describe the issues of regulations and competitive conditions in the retail gasoline markets. In the first section the reader is familiarized with the typical operation of retail gasoline markets. The second section deal with anticompetitive practices in these markets, which have been during the last decades …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m01bc/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2014
- Supervisor: Ing. Ondřej Krčál, Ph.D.
- Reader: Ing. Rostislav Staněk, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VAŇOUSOVÁ, Tereza. \textit{Regulace a konkurence na maloobchodním trhu s pohonnými hmotami}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2014. Available from: https://theses.cz/id/oaebae/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economic Policy and Administration / Economic Policy
Theses on a related topic
-
Maloobchodní trh s pivem. Příležitosti pro pivní kategorie
Marie Caldová -
Projektová studie komunikační kampaně obchodu s květinami s implementací integrované marketingové komunikace
Kateřina Böhmová -
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu s potravinářským zbožím
Patrik Hančár -
Konkurence na maloobchodním trhu s potravinami v EU
Kristýna Havlačková -
Maloobchodní prostředí na tuzemském trhu se zaměřením na společnost LIDL Česká republika v. o. s.
Tereza Augustová -
Trh s ovčími a kozími mléčnými výrobky v Jihočeském kraji
Tereza COUFALOVÁ -
Analýza maloobchodního trhu s BIO produkty v ČR od roku 2009 do roku 2013
Adam Páleníček -
Asymetrie cen na maloobchodním trhu pohonných hmot
Lucie Švecová