Bc. Tomáš Barychar

Master's thesis

Regulace reklamy na internetu

Advertising regulation on Internet
Abstract:
Diplomová práce se zabývá internetovou reklamou a její regulací. Cílem práce je provedení hodnotící analýzy právní úpravy ve vztahu k regulaci reklamy a komparaci internetové reklamy s ostatními tradičními reklamními médii (tisk, televize, rozhlas), a to jak v ČR, tak v EU. Zde popíši druhy reklamy a internetové problematiky související s právními normami. Teoretická část se zabývá analýzou reklamy …more
Abstract:
This thesis is focused on Internet advertising and its regulation. The aim is to carry out an evaluation analysis of legislation in connection with the regulation of advertising. Moreover the aim is also to compare internet advertising with other traditional advertising media (press, television, radio), in the Czech Republic and also in the European Union. The description of advertising types and Internet …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Eva Kadlecová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication