Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako nástroj didaktické transformace – Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.
Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.
Disertační práce
Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako nástroj didaktické transformace
Nonverbal items in geography textbooks as an instrument for didactical transformation
Anotace:
Disertační práce se zaměřuje na problematiku nonverbálních prvků a jejich posuzování z hlediska potenciálu napomáhat porozumění učivu u žáků. K vysvětlování problematiky je přistupováno z hlediska teorie učebnic a také prostřednictvím konceptu didaktické transformace a zprostředkovávání vzdělávacího obsahu. Cílem práce je přispět k objasnění problematiky nonverbálních prvků jako strukturní komponenty …víceAbstract:
The dissertation thesis focuses on the issue of non-verbal items and their assessment in terms of potential to support pupils’ understanding of the subject matter. The issue is explained from the perspective of the theory of textbooks and didactic concepts of transformation and mediation of educational content. The general purpose of the research was to contribute to clarifing the issue of non-verbal …víceKlíčová slova
psychodidaktická transformace reprezentace učiva didaktická vybavenost učebnic nonverbální prvky v učebnicích žákovské hodnocení nonverbálních prvků v učebnicích psychodidactic transformation representations of content didactical efficiency of textbooks nonverbal items in textbooks pupils´ evaluation of nonverbal items in textbooks
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 5. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/e794r/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2012
- Vedoucí: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Janík, Ph.D.
- Oponent: doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc., doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Pedagogika (čtyřleté) / Pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Didaktické funkce nonverbálních prvků jako prostředek transformace učiva v učebnicích zeměpisu pro 2. stupeň základní školy
Tereza Labajová -
Edutainment v učebnicích ruského jazyka pro úroveň A1
Andrea Kapuciánová -
Systém vzdělávání a výuka zeměpisu na nižším sekundárním stupni v České republice a v Německu (komparativní analýza)
Pavel VÍT -
Analýza nonverbálních prvků v českých učebnicích zeměpisu SŠ
Adéla MAREŠOVÁ -
Hodnocení kvality grafických prvků učebnic přírodopisu v tematickém celku bezobratlí
Markéta JENIŠOVÁ -
Zastoupení prvků venkovní výuky v učebnicích prvouky a přírodvědy
Lucie ANDRLOVÁ -
Vizuální prvky v učebnicích zeměpisu
Zita Vránová -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková