Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.

Doctoral thesis

Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako nástroj didaktické transformace

Nonverbal items in geography textbooks as an instrument for didactical transformation
Abstract:
Disertační práce se zaměřuje na problematiku nonverbálních prvků a jejich posuzování z hlediska potenciálu napomáhat porozumění učivu u žáků. K vysvětlování problematiky je přistupováno z hlediska teorie učebnic a také prostřednictvím konceptu didaktické transformace a zprostředkovávání vzdělávacího obsahu. Cílem práce je přispět k objasnění problematiky nonverbálních prvků jako strukturní komponenty …more
Abstract:
The dissertation thesis focuses on the issue of non-verbal items and their assessment in terms of potential to support pupils’ understanding of the subject matter. The issue is explained from the perspective of the theory of textbooks and didactic concepts of transformation and mediation of educational content. The general purpose of the research was to contribute to clarifing the issue of non-verbal …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2012
  • Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Janík, Ph.D.
  • Reader: doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc., doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta