Bc. Jana Opatřilová

Master's thesis

Vrstevnické vyučování na školní zahradě ve Školním vzdělávacím programu pro základní vzdělávání s využitím integrovaného výukového programu "Polní plodiny"

Peer teaching in the School Education Programme for primary schools in the garden with exploitation integrated educational program Field crops.
Abstract:
Teoretická část diplomové práce pojednává o významu vzdělávání pro udržitelnost, integrací ve výuce, vrstevnického vyučování a o vyučování na školní zahradě v souvislosti se vzděláváním pro 21. století. Je zde uvedena charakteristika modelových plodin pro Integrovaný výukový program „Polní plodiny“ a teorie pedagogického výzkumu - metody a nástroje použité v diplomové práci při výzkumu účinnosti vrstevnického …more
Abstract:
The theoretical part of the thesis discusses the importance of education for sustainability, integrating teaching, peer teaching and teaching in the school garden in relation to training for 21 century. There is a characteristic set of model crops for Integrated learning program "Field crops" and the theory of educational research - methods and tools used in the thesis research on the effectiveness …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2010
  • Supervisor: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta