Chi Mai Nguyen

Bachelor's thesis

Food and beverage consumption trends following KOLs: an explosive phenomenon in Vietnam

Trendy ve spotřebě potravin a nápojů následující KOL: výbušný fenomén ve Vietnamu
Abstract:
V posledních letech se stal vliv klíčových názorových vůdců (KOL) na nákupní záměry spotřebitelů ve Vietnamu, zejména v oblasti Potravin a nápojů (F&B), výbušným fenoménem. To zapříčinilo zvyšující se popularitu influencer marketingu. Tato práce se zabývá situací vietnamských spotřebitelů vystavených marketingovým aktivitám KOL. Cílem práce je analyzovat vliv KOL na spotřebitelské nákupní chování a …more
Abstract:
In recent years, the influence of Key Opinion Leaders (KOLs) on consumer purchase intentions in Vietnam, particularly in the Food and Beverage (F&B) field, has become an explosive phenomenon. As a result, influencer marketing has become more popular among F&B brands and businesses. This thesis delves into the consumption situation of Vietnamese consumers after exposure to marketing activities of KOLs …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 6. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2024
  • Supervisor: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.
  • Reader: Stanislav Mokrý, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta