Food and beverage consumption trends following KOLs: an explosive phenomenon in Vietnam – Chi Mai Nguyen
Chi Mai Nguyen
Bachelor's thesis
Food and beverage consumption trends following KOLs: an explosive phenomenon in Vietnam
Trendy ve spotřebě potravin a nápojů následující KOL: výbušný fenomén ve Vietnamu
Abstract:
V posledních letech se stal vliv klíčových názorových vůdců (KOL) na nákupní záměry spotřebitelů ve Vietnamu, zejména v oblasti Potravin a nápojů (F&B), výbušným fenoménem. To zapříčinilo zvyšující se popularitu influencer marketingu. Tato práce se zabývá situací vietnamských spotřebitelů vystavených marketingovým aktivitám KOL. Cílem práce je analyzovat vliv KOL na spotřebitelské nákupní chování a …moreAbstract:
In recent years, the influence of Key Opinion Leaders (KOLs) on consumer purchase intentions in Vietnam, particularly in the Food and Beverage (F&B) field, has become an explosive phenomenon. As a result, influencer marketing has become more popular among F&B brands and businesses. This thesis delves into the consumption situation of Vietnamese consumers after exposure to marketing activities of KOLs …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 6. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2024
- Supervisor: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.
- Reader: Stanislav Mokrý, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NGUYEN, Chi Mai. \textit{Food and beverage consumption trends following KOLs: an explosive phenomenon in Vietnam}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2024. Available from: https://theses.cz/id/ods5od/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / specializace:
Economics and Management / Management a marketing v AJ
Theses on a related topic
-
Green brands’ marketing strategies and their effects on green purchase intention: The case of Czech market
Ülkem Altunbulak -
The Effect of Personalized Social Media Advertisement on Purchase Intention
Bengisu Uzun -
The Effect of Marketing Mix, Consumer’s Characteristics and Psychological Conditions Toward Purchase Intention of Gucci Among the Millennials in Czechia
Vladyslava Molodzinovska -
Consumer-Based Brand Equity and Purchase Intention towards Counterfeit Goods
Krizzia Mae Navarro -
The impact of Danmu on Consumer Purchase Intention in Live-streaming E-commerce in China
Xuewen Gong -
Digital marketing trends in food and beverage industry
Ulviyya Movla-zada -
Historie a současnost spotřební kultury – sociální a psychologické aspekty moderního konzumenství
Milan Paták -
Jídlo a jeho role v korejských a japonských médiích
Eunhye Kim