Mgr. Daniel AICHINGER

Doctoral thesis

MEZIOBOROVÝ VÝUKOVÝ KONCEPT AKUSTIKY A DIGITÁLNÍHO ZPRACOVÁNÍ ZVUKOVÉHO SIGNÁLU

An interdisciplinary concept of teaching acoustics and digital audio processing
Abstract:
Disertační práce zkoumá možnosti modernizace výuky o zvuku a zvukové technice na středním stupni vzdělávání zavedením nového mezioborového výukového konceptu akustiky a digitálního zpracování zvukového signálu. Výchozím bodem návrhu konceptu je kritické didaktické zhodnocení a didaktická interpretace stávajících výukových konceptů akustiky nejčastěji používaných učebnic fyziky a vlastní formativní …more
Abstract:
Acoustics at secondary level schools in Czech Republic in present days is being taught as an appendix of the physics lessons dealing vibrations and waves. There are of course still many themes related to sound being taught in other school subjects. However this happens often in such a way, that pupils don't recognize the physics behind. Teaching methods and inconsistent concepts of sound used in different …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 7. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. Dr. Ing. Karel Rauner

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

AICHINGER, Daniel. MEZIOBOROVÝ VÝUKOVÝ KONCEPT AKUSTIKY A DIGITÁLNÍHO ZPRACOVÁNÍ ZVUKOVÉHO SIGNÁLU. Plzeň, 2015. disertační práce (Ph.D.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Doctoral programme / field:
Specialization in Pedagogy / Theory and Methodology of Teaching Physics