Mgr. Pavel Drobek

Bachelor's thesis

Sledování paprsků pomocí programovatelných shaderů

Ray tracing in programmable shaders
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá sledováním paprsku na programovatelných grafických kartách pomocí shaderů. Jejím cílem bylo vytvoření jednoduchého funkčního jádra s podporou vykreslování kouli a ploch a sledování reflexní drah paprsků libovolné délky v jazyce GLSL pro demonstraci metody sledování paprsků v co nejstručnější formě. Toto jádro je v závěru testováno na několika různých grafických kartách …more
Abstract:
This bachelor thesis is looking into ray tracing method on programmable graphics card using shaders. Its goal was to create simple functional core with support for rendering spheres and planes. The core also supports tracing of reflexive rays of any length. Thesis is implemented in GLSL and demonstrates ray tracing in its brief form. In the end, the core is tested on several different graphics cards …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2014
  • Supervisor: RNDr. Marek Vinkler, Ph.D.
  • Reader: RNDr. Adam Jurčík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky