Sledování paprsků pomocí programovatelných shaderů – Mgr. Pavel Drobek
Mgr. Pavel Drobek
Bachelor's thesis
Sledování paprsků pomocí programovatelných shaderů
Ray tracing in programmable shaders
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá sledováním paprsku na programovatelných grafických kartách pomocí shaderů. Jejím cílem bylo vytvoření jednoduchého funkčního jádra s podporou vykreslování kouli a ploch a sledování reflexní drah paprsků libovolné délky v jazyce GLSL pro demonstraci metody sledování paprsků v co nejstručnější formě. Toto jádro je v závěru testováno na několika různých grafických kartách …moreAbstract:
This bachelor thesis is looking into ray tracing method on programmable graphics card using shaders. Its goal was to create simple functional core with support for rendering spheres and planes. The core also supports tracing of reflexive rays of any length. Thesis is implemented in GLSL and demonstrates ray tracing in its brief form. In the end, the core is tested on several different graphics cards …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/sfr8c/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2014
- Supervisor: RNDr. Marek Vinkler, Ph.D.
- Reader: RNDr. Adam Jurčík, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Informatics / Computer Graphics and Image Processing
Theses on a related topic
-
Construction of Acceleration Data Structures for Ray Tracing
Marek Vinkler -
Stavba Kd-stromu pro metodu sledování paprsku
Radek Stibora -
Sledování paprsku na programovatelných grafických kartách
Marek Vinkler -
Acceleration Data Structure Construction for Ray tracing
Marek Vinkler -
Vizualizace ray tracingu
Tadeáš Popov -
Sledování paprsku ve scéně s využitím konceptu průzkumníků
David Vajčner -
Metoda sledování paprsku s využitím oktalových stromů
Pavel Reichl -
Image Rendering Using Ray-tracing on Graphics Card
Adam Hasík