Anna Dvořáková
Master's thesis
Vegetariánství jako spotřebitelský trend
Vegetarianism as a Consumer Trend
Abstract:
Cílem diplomové práce je kompletní analýza vegetariánství, jakožto spotřebitelského trendu, včetně prognózy dalšího potenciálu tohoto trendu pro oblast retailingu v České republice. Práce se zabývá vlivem různých aspektů vegetariánství na trh v České republice. V práci je nejdříve charakterizováno vegetariánství jako takové. Následně je popsána strana nabídky vegetariánských produktů na českém trhu …moreAbstract:
The aim of this diploma thesis is a complete analysis of vegetarianism, as a consumer trend, including forecasts of future potential of this trend for the field of retailing in the Czech Republic. The thesis deals with the influence of various aspects of vegetarianism on the market in the Czech Republic. First, vegetarianism as such is characterized. The next chapter describes the supply side of vegetarian …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 10. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/40750
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2014
- Supervisor: Hana Chylíková
- Reader: Lenka Turnerová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/40750
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie Tierra Verde
Tereza Černá -
Komunikační strategie ke zvýšení loajality zákazníků na spotřebitelském trhu
Nikola Vrbová -
Marketingová strategie společnosti Manufaktura
Tereza Rosová -
Strategie vstupu do vybraného segmentu spotřebitelského trhu
Halka Prokešová -
Marketingová strategie Pink Tax
Agáta Repčíková -
Marketingová strategie podniku
Kateřina Češková -
Marketingová strategie firmy GymBeam, s. r. o.
Natálie Janotová -
How has digital marketing evolved during COVID-19 pandemic as a result of a sedentary consumer? With a focus on marketing communication strategy.
Fabiana Carrasco Cueto