Jakub Kahánek

Master's thesis

Fenomén feminizace učitelské profese v prostředí českého školského systému

The phenomenon of feminisation of the teaching profession in the environment of the Czech education system
Abstract:
Diplomová práce rozpracovává téma feminizace, jakožto sociální jev charakteristický pro vzdělávací oblast. Autor sleduje vznik tohoto fenoménu historicko-sociální perspektivou. Představuje vývoj podílu učitelek a učitelů na školách jednotlivých úrovní a typů v České republice, který je následovně komparován a kontextualizován. Stav feminizace v České republice je dále porovnáván se stavem ve vybraných …more
Abstract:
This diploma thesis develops the theme of feminization, as a social phenomenon typical for the educational area. Author examines the emergence of this phenomenon from historical and social perspective. He presents the development of the female teachers ratio at particular levels and types of schools in the Czech Republic, which is subsequently compared and contextualised. The state of feminization …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012
Accessible from:: 26. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2012
  • Supervisor: doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kahánek, Jakub. Fenomén feminizace učitelské profese v prostředí českého školského systému. Liberec, 2012. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 26.4.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 26. 4. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / Extended study programme - Special educational and behavioural needs, Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11).