Umění vnímat krásu aneb estetická výchova teoreticky i prakticky – Mgr. Šárka Nováková
Mgr. Šárka Nováková
Diplomová práce
Umění vnímat krásu aneb estetická výchova teoreticky i prakticky
The art of perceiving beauty or teaching aestetics in theory and practice
Anotace:
Tématem diplomové práce je teoretická i praktická výuka estetické výchovy na základních a středních školách. Nejprve je pojednáno o estetice, dále pak o dějinách umění, následuje kapitola o estetické výchově. Závěrečné kapitoly obsahují návrhy praktických činností z estetiky a dějin umění.Abstract:
The objective of this MA thesis is both theoretical and practical teaching of aesthetics as a subject at primary and secondary schools. First of all it deals with aesthetics as such and then it treats art history followed by a chapter concerning aesthetics as a subject. The final chapters contain the proposals for the practical activities from aesthetics and art history.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 8. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/sdqra/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 9. 2007
- Vedoucí: PhDr. Radovan Rybář, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství základů společenských věd pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Kráska a zvíře jako umělecký námět a estetické paradigma
Monika Pavlíková -
Estetická výchova v hodinách literární výchovy z pohledu interdisciplinárních vztahů
Martina Hašková -
Student umění jako návštěvník galerie. Případová studie Krajské galerie výtvarného umění ve Zlíně.
Veronika Žídková -
Výuka dějin umění prostřednictvím výtvarné akce - Didaktika dějin umění v 21. století
Romana Siebenbürgerová -
Malé dějiny tělesnosti: Umění Evy Kmentové v architektuře na přelomu 60. a 70. let
Hana Richterová -
Naučné leporela dějin umění pro děti od 8 do 10 let
Lucie Bohatá -
Novomediální umění jako "čtvrtý rozměr" architektury: Novomediální umění v architektuře v letech 1995-2010
Lucie Šmídová -
Obraz jako školní historický pramen: Výtvarné umění v dějinách 20. století
Markéta Hofmanová