Možnosti využití komiksu při výuce italského jazyka – Bc. Veronika Urbanová
Bc. Veronika Urbanová
Master's thesis
Možnosti využití komiksu při výuce italského jazyka
Different ways of application of comics in teaching the Italian language
Abstract:
Tato práce se zabývá využitím komiksu při výuce, konkrétně tedy při výuce italského jazyka. Na úvod jsou stručně definovány klíčové pojmy, které se ke komiksu váží. Jsou zde také nastíněny výsledky dosavadních snah o nalezení jednotné definice komiksu. Dále je v teoretické části čtenáři nabídnut ilustrační přehled nejčastěji využívaných způsobů začlenění komiksu do výuky, a to konkrétně v hodinách …moreAbstract:
This thesis deals with the use of comic books in teaching, namely in the teaching of the Italian language. The key terms linked with comic-books are briefly defined at the beginning. The results of previous efforts to find an uniform definition of comic-books are also outlined there. A review of the most often used ways of inclusion of comic-books to teaching literature, history, science, and foreign …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 1. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o52v8/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2019
- Supervisor: Mgr. Zuzana Šebelová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Italian Language and Literature
Theses on a related topic
-
How Drama Affects Foreign Language Anxiety and Peer Relationships in The EFL Classroom
Victoria Applegate Spaulding -
Developing Young Learners’ Speaking Fluency Through Authentic Tasks
Bára Půčková -
ESL Teaching using Authentic Materials: Impact of English TV Series on Motivation and Skills in Czech Upper-Secondary Students
Kateřina Folvarčná -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
The Implementation of Authentic Listening Materials at a B1+ Level EFL Class
Katrin Jongepierová -
YouTube as a source of authentic listening materials
Vojtěch Bystřičan -
Vocabulary in Context: Teaching Low-Frequency Words by Using Authentic Texts
Nela Šustrová -
Authentic Language in ELT Classes
Milan TULEK