Controlling a řízení nákladů IT útvarů středních a velkých firem – Ing. Martin Garai
Ing. Martin Garai
Bachelor's thesis
Controlling a řízení nákladů IT útvarů středních a velkých firem
The Controlling and Cost Management of IT Departments of Middle-sized and Big-sized Firms
Abstract:
V současnosti je možné zaznamenat nutnost podpory podnikových procesů informačními technologiemi. Čím je firma větší, tím větší je její potřeba využívat informační technologie. Náklady na IS/ICT služby patří mezi náklady nepřímé a proto se řídí obtížněji, než náklady přímé. Obzvláště markantní je obtížnost řízení nákladů na IS/ICT služby v případě, že firma potřebuje změnit parametry dosavadních IS …moreAbstract:
Today, it is possible to notify the need of information technology support of the firm’s processes. The bigger the firm is, the larger use of information technology needs. Costs of IT services belong indirect costs and therefore are hardly manageable. If there is a need of changing the IT services in the enterprise, the difficulty of the costs management is more significant. Changes are being done …moreKeywords
controlling řízení nákladů informační technologie IT IS/ICT controlling IT controlling IS/ICT kalkulace ceny IT projekt IS/ICT projekt Smlouva o úrovni poskytovaných služeb SLA cost management information technology controlling of IT controlling of IS/ICT price calculation project IT project IS/ICT project Service Level Agreement
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2008
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ynnn5/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2008
- Supervisor: Ing. Jan Cedl
- Reader: Ing. Arnošt Klesla, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Povinnosti kupujícího z pohledu Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží
Dominika NOVOTNÁ -
Koncept předvídatelnosti pohledem Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží a občanského zákoníku
Ondřej Čala -
Nepřiměřené podmínky ve smlouvách o spotřebitelském úvěru
Mojmír Vacek -
Místo, úloha a způsoby kontroly mezinárodních smluv o odzbrojení v rámci České republiky
Vojtěch Bednář -
Řízení interního service desku ve středních a velkých společnostech
Patrik Labant -
Service Design v tvorbě produktu cestovního ruchu
Barbora Robková -
Strategie IT Service Desku zaměřená na zvyšování kvality služeb
František Kohout -
Význam Českého systému kvality služeb pro kvalitu poskytovaných služeb v cestovním ruchu
Jana Plátenková