Bc. Soňa Fejtl Svobodová

Master's thesis

Žákovská argumentace ve virtuálních hospitacích

Students’ Arguments in the Virtual Observations
Abstract:
Odborné diskuse se shodují v tom, že aktivní žákovská participace a argumentace ve výuce ovlivňují procesy učení, vyučování a ovlivňují také vzdělávací výsledky žáků. S touto diskusí bývá spojen koncept dialogického vyučování. Cílem této předložené studie je prozkoumat datový soubor v podobě virtuálních hospitací za účelem zjištění četnosti žákovských replik s argumentem, které jsou označovány za klíčového …more
Abstract:
Professional debate agrees that an active pupil‘s participation and discussion in class affects learning processes, teaching and also has influence on students' educational outcomes. The concept of dialogical teaching is often connected to this debate. The aim of the presented study is to examine the data set in the form of virtual observations in order to determine the frequency of student replicas …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2022
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
  • Reader: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Pedagogy / Pedagogy