Marie Balášová

Master's thesis

Udržitelnost luxusních módních značek z perspektivy vybraného segmentu spotřebitelů

Sustainability of luxury fashion brands from the perspective of a selected consumer segment
Abstract:
Diplomová práce zkoumá nákupní záměry spotřebitelů generace Z při nákupu udržitelných luxusních módních značek. K pochopení faktorů ovlivňující rozhodovací proces spotřebitelů je vytvořen výzkumný rámec vycházející z teorie plánovaného chování. Dle této teorie je nákupní chování ovlivněno postoji, subjektivními normami a vnímanou kontrolou chování. K získání primárních dat bylo zvoleno dotazníkové …more
Abstract:
This thesis examines the purchase intentions of Generation Z consumers when shopping for sustainable luxury fashion brands. A research framework based on the theory of planned behavior is developed to understand the factors influencing consumers' decision-making process. According to this theory, purchasing behavior is influenced by attitudes, subjective norms, and perceived behavioral control. To …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2024
  • Supervisor: Květa Olšanová
  • Reader: Vadim Semenenko

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92248