Udržitelnost luxusních módních značek z perspektivy vybraného segmentu spotřebitelů – Marie Balášová
Marie Balášová
Master's thesis
Udržitelnost luxusních módních značek z perspektivy vybraného segmentu spotřebitelů
Sustainability of luxury fashion brands from the perspective of a selected consumer segment
Abstract:
Diplomová práce zkoumá nákupní záměry spotřebitelů generace Z při nákupu udržitelných luxusních módních značek. K pochopení faktorů ovlivňující rozhodovací proces spotřebitelů je vytvořen výzkumný rámec vycházející z teorie plánovaného chování. Dle této teorie je nákupní chování ovlivněno postoji, subjektivními normami a vnímanou kontrolou chování. K získání primárních dat bylo zvoleno dotazníkové …moreAbstract:
This thesis examines the purchase intentions of Generation Z consumers when shopping for sustainable luxury fashion brands. A research framework based on the theory of planned behavior is developed to understand the factors influencing consumers' decision-making process. According to this theory, purchasing behavior is influenced by attitudes, subjective norms, and perceived behavioral control. To …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92248
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Květa Olšanová
- Reader: Vadim Semenenko
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92248
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Potential of horizontal integration of the cashew value chain in the coastal region of Kenya
Winifred Okpo -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva -
Teorie plánovaného jednání v řešení problémového jednání žáka učitelem
Petr Vašek -
The Impact of Technological Advancements on Impulse Buying Behavior in Shanghai's B2C E-commerce Sector
Evdokia Michael -
Consumers Behavior in Luxury Fashion Segment
Yekaterina Kalymbekova -
The Impact of CSR Practices on the Czech Buying Decision Process within the Luxury Fashion Industry
Kristýna Miturová -
The Impact of E-Commerce on the Brand Equity Concept for Luxury Fashion Brands
Štěpán Najman -
Consumers’ Perception of Firm responses to Corporate Social Responsibilities within the Luxury Fashion Industry
Affaan Asma Manzil Luquman