Michal Koščo

Master's thesis

Použití Lafayova indexu pro porovnávání konkurenčních výhod vybraných zemí

Comparison of comparative advantages of selected countries by application of Lafay index
Abstract:
Plánování marketingových činností na zahraničních trzích je složitější než na domácím trhu. Součástí plánování je marketingová situační analýza. Jedny z otázek, které by si společnost před vstupem na zahraniční trh měla zodpovědět, jsou tržní potenciál a konkurenceschopnost výrobku na trhu. Na tuto otázku hledá odpověď metoda hledání komparativní výhody pomocí světových celních statistik, kterou jsem …more
Abstract:
To plan marketing activities on foreign markets is more difficult than to plan activities on local market. Part of marketing plan is situational analysis. One of the questions company should clarify before entering foreign market is market potential and competitiveness of product on the market. These questions can be answered by comparative advantage searching method, which I have presented in my study …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 10. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 9. 2011
  • Supervisor: Jana Boučková
  • Reader: Markéta Procházková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/28676