Bc. Petr HAVLÁSEK

Master's thesis

Negativní působení prizonizace na osobnost jedince ve výkonu trestu odnětí svobody

Negative effects of prisonization on the personality in imprisonment
Abstract:
Tato závěrečná práce pojednává o negativním působení prizonizace na osobnost jedince ve výkonu trestu odnětí svobody. Práce se zaměřuje na samotný výkon trestu odnětí svobody a na jeho následný vliv na osoby ve VTOS. Píši o faktorech, které nejvíce ovlivňují jedince při výkonu trestu ve vězeňském prostředí. Teoretická část je zaměřena na postavení jedince při výkonu trestu odnětí svobody. Vymezuje …more
Abstract:
This final paper discusses the negative effects on the personality of the individual prizonizace in prison. The work focuses on the actual performance of imprisonment and his subsequent influence on people in VTOS. I write about the factors that most affect individuals in prison in the prison environment. The theoretical part focuses on the status of individuals in prison. Defines a typology of socially …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2011
Accessible from:: 30. 11. 2011

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Miloslav Jůzl, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HAVLÁSEK, Petr. Negativní působení prizonizace na osobnost jedince ve výkonu trestu odnětí svobody. Brno, 2011. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 30. 11. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 11. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Master programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy