Martin Cihlář
Bachelor's thesis
Testování hypotéz v marketingovém výzkumu
Hypothesis testing in marketing research
Abstract:
Moje práce se zabývá testováním hypotéz v marketingovém výzkumu používaným především při zpracovávání dotazníkových šetření. Nejdříve se věnuji vysvětlení marketingového výzkumu a jeho procesu. Další kapitola je zaměřena na data a jejich přípravu pro analýzu. Ve třetí kapitole vysvětluji základní teorii testování hypotéz. V této kapitole uvádím několik příkladů, které jsou řešeny buď bez použití softwaru …moreAbstract:
My thesis deals with hypothetical tests in marketing research that are used mainly for evaluating survey research. At the beginning of the thesis I shortly describe the marketing research and it's process. In the next chapter I deal with data and their editing for analysis, afterwards in the third chapter I explain basic hypothesis descriptions. In this chapter examples, that are calculated either …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 10. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/42247
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2014
- Supervisor: Jiří Vild
- Reader: Marina Stecenková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/42247
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Kvantitativní metody v ekonomice / Statistické metody v ekonomii
Theses on a related topic
-
Personální marketing ve vybrané organizaci
Pavel Jiran -
Exploring the Effectiveness of Social Media Marketing on Enhancing Brand Awareness for Mayalukas Marketing Agency
Maria Laura Elvir Ramirez -
Fygitální marketing
Alexandra Stušová -
Personální marketing ve vybrané společnosti veřejného sektoru
Lenka Kaňková -
Smyslový marketing jako zdroj konkurenční výhody ve vybrané komerční taneční skupině
Justýna Lecianová -
Marketingový výzkum- mystery shopping/ Marketing research- mystery
Karolína Vaňková -
Neparametrické testy v SPSS
Petra Kantorová