Bc. Tomáš Repka

Master's thesis

Slevové portály v Česku - psychologické aspekty

Group discount web sites in the Czech republic - psychological aspects
Abstract:
Práce zkoumá roli faktorů, které mohou hrát roli při nákupu zákazníků na slevovém portálu. Zkoumanými sociálně psychologickými faktory jsou self-efficacy, důvěra, spokojenost a reciprocita k portálům, která je zároveň jedním z principů persuase. Dalšími zkoumanými principy jsou nedostatek a společenská platnost. Výzkumu, který byl proveden formou on-line dotazníku, se zúčastnilo 656 zákazníků slevového …more
Abstract:
The aim of this study is to examine the role of factors that may play an important role in customer purchase on group buying sites. The examined social-psychological factors are self-efficacy, trust, satisfaction and reciprocity, which is also one of the principles of persuasion. Other principles are social proof and scarcity. 656 customers of a group buying site Slevomat.cz participated in the research …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 12. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 1. 2014
  • Supervisor: PhDr. Stanislav Gálik
  • Reader: doc. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Master programme / field:
Psychology / Psychology