Bc. Marek Mynařík

Master's thesis

Diagnostiky školní třídy z pohledu asistenta pedagoga: případová studie s prvky implementace do praxe

Classroom diagnostics from the perspective of a teaching assistant: a case study with elements of implementation into practice
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá diagnostikou třídního kolektivu z pohledu asistenta pedagoga. Po představení metodologické části se k rozklíčování vztahů v 5. ročníku základní školy používají 4 metody: zúčastněné pozorování, asociační projektivní technika Strom duchů, diagnostická Hra na molekuly a diagnostický dotazník B-3. Za použití těchto metod byla sesbírána data, na základě nichž autor působící …more
Abstract:
This diploma thesis deals with a classroom diagnostic from a point of view of a teaching assistant. After the methodology is introduced, there are four methods used for the uncovering of a higher grade of a primary school classroom’s relations: participant observation, an associative projective method called The Ghost Tree, a diagnostic game called Molecules and a diagnostic questionnaire B-3. Data …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2023
  • Supervisor: Mgr. Barbora Vacková, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School Teacher Training in Civics