Výukové strategie podporující inkluzi ve vzdělávání – Mgr. Jitka Ferdanová
Mgr. Jitka Ferdanová
Master's thesis
Výukové strategie podporující inkluzi ve vzdělávání
Teaching strategies supporting inclusion in education
Abstract:
Diplomová práce představuje současný trend, a sice inkluzi ve vzdělávání. Cílem je zjistit, jaké výukové strategie podporující inkluzi ve vzdělávání učitelé deklarují, že výuce využívají. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části práce se zaměřuji na vymezení pojmu inkluze ve vzdělávání a jeho významem v kontextu sociálním i ekonomickém. Zabývám se tím, jak je na inkluzi …moreAbstract:
The thesis deals with current trend, namely inclusion in education. The aim is to determine what teaching strategies supporting inclusion in education teachers declare that they use. This work is divided into a theoretical and an empirical part. The theoretical part deals with explanation of basic term – inclusion in education and its relevance in the social and economic context. I focus on how labeling …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 8. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q38sa/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 9. 2014
- Supervisor: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
The Importance of Human Rights Education in Social Work Practice: A Study of Social Work Curricula in Universities of the Czech Republic
Mohammad Ali Akbar -
Social Rejection, Marginalization and Inclusion as underlying themes in children’s novels about characters with physical disabilities
Pavla Zollpriesterová -
The Case for Inclusion of Education about Religions in English Classes at Stage 2 of Basic Education in the Czech Republic
Jana Peštová -
Inclusive Education the way for future for Fiji schools: A comparative case study of Inclusive Education in the Czech Republic Schools in Brno and Fiji Primary Schools
Sunil Kumar -
Inkluze ve vzdělávání - koncept a realizace v ČR
Lucie Marečková -
Inkluze ve vzdělávání z pohledu pedagogů mateřských škol
Petra Ficencová -
Inkluze ve vzdělávání se zaměřením na etnické menšiny
Robin Vítek -
Učitel jako klíčový prvek inkluze ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Terezie KUCHAŘOVÁ