Bc. Adriana Hrušková
Master's thesis
Komika a humor v reklame
Comic and humor in advertising
Abstract:
HRUŠKOVÁ, Adriana. Comic and humor in advertising. [ Master´s dissertation ] The Institute of Hospitality Management in Prague 8, Ltd. Prague: 2015. 78 pages. The Master Thesis is focused on the use and effect of humor in ads, which are more popular than adds with informative character. The theoretical part describes the basic concepts and definitions of advertising, its history, types of advertising …moreAbstract:
HRUŠKOVÁ, Adriana. Komika a humor v reklame. [Diplomová práca] Vysoká škola hotelová. Praha: 2015. 78 strán. Diplomová práca je zameraná na využitie a pôsobenie humoru v reklamách, ktoré sú viac obľúbené ako reklamy informačného charakteru. V teoretickej časti popisujem základné pojmy a definície, ako je reklama, jej história, druhy reklamy, výhody a nevýhody použitých komunikačných médií a tiež sa …moreKeywords
reklama humor kreativita Rada pre reklamu televízia internet tlač rádio neetická a zakázaná reklama emócie v reklame erotická reklama strach v reklame advertising creativity Council for advertising television print unethical and prohibited advertising emotion in advertising erotic advertising fear in advetising
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2015
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/11642/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2015
- Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
- Reader: Mgr. Liubov Ryashko, kandidát věd
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Erotika a sex v reklamních sděleních a jejich etičnost
Darya Verteletskaya -
Etika a korektnost v reklamě
Veronika MALÁ -
Etika a korektnost v reklamě
Tereza ŽÁKOVÁ -
Marketingové postupy a jejich omezení z hlediska nekalé reklamy
Kateřina Šulcová -
Etické problémy reklamy ve vztahu k dětem v agendě české Rady pro reklamu
Jana Beničáková -
Využití emocí v reklamě
Tereza Líznerová -
Strach v reklamě
Martina Karolová