The Today's Relevance of Anti-Laws in Luxury Marketing – Madina Ismailova
Madina Ismailova
Master's thesis
The Today's Relevance of Anti-Laws in Luxury Marketing
Dnešní Význam Anti-zákonů v Luxusním Marketingu
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá antizákony luxusního marketingu, což je soubor manažerských principů shrnutých Kapfererem a Bastienem používaných ve strategickém marketingu. Anti-zákony byly vyvinuty během 90. let a začátkem 20. století. Cílem této práce je zhodnotit, zda jsou tyto protizákony relevantní v současném prostředí. Za tímto účelem práce identifikuje antizákony luxusního marketingu a analyzuje …moreAbstract:
This thesis deals with the anti-laws of luxury marketing, which are the set of managerial principles summarized by Kapferer and Bastien used in strategic marketing. The anti-laws were developed during the 90s and early 00s. The goal of this thesis is to evaluate whether these anti-laws are relevant in the current environment. For this purpose, the thesis identifies luxury marketing anti-laws and analyses …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91061
Thesis defence
- Date of defence: 31. 8. 2023
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Michaela Stránská
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91061
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
MARKETING LUXUSNÍCH ZNAČEK: KONSEKVENCE CHOVÁNÍ ČÍNSKÝCH SPOTŘEBITELŮ
Yiying GUO -
Value Incompatibilities Between CSR and Luxury Fashion Brands: A Marketing Perspective
Andrea Maria Ivanof -
Luxury Fashion Marketing
Thu Hien NGUYEN -
Millennial-oriented marketing of luxury goods: a need for CSR
Anna Tubert -
X Marketing strategy of luxury brands
Constance Vasak -
Marketing luxusního produktu - služeb svatební agentury
Adéla Štanderová -
Marketing communications of luxury brands: a case study of LVMH
Maria Dolgova -
Marketing luxusních značek
Milena Charvátová