Andrea Mudrová

Bachelor's thesis

Naréndra Módí a současný nation branding Indie

Narendra Modi and India’s current nation branding
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje nation brandingu, současnému trendu ve veřejné diplomacii, jež začíná být stále více využíván v oblasti veřejné diplomacie, prováděné státy a státními aktéry. Trend nation brandingu, tedy vytváření určité, specifické značky státu, je analyzován na příkladu Indie, druhého nejlidnatějšího státu světa, se současnou tendencí ke změnám v jejím vnímání na mezinárodním poli. Indie …more
Abstract:
The main topic of this thesis is nation branding, a current trend in the field of public diplomacy, executed by the states and the state stakeholders. This trend, which encompasses the creation of a specific brand, is analysed using the example of India, the second most populated country in the world, in its endeavor to change the perception that the outside world has of it. In the past, India was …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 6. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 5. 2018
  • Supervisor: Jana Peterková
  • Reader: Ondřej Novotný

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/72935

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní studia - diplomacie