Tereza KRÁLOVÁ
Bachelor's thesis
Role důvěry při online nakupování
The role of trust during online shopping
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním důležitostí důvěry při online nakupování v České republice. Cílem je analyzovat nákupní chování spotřebitelů a navrhnout opatření, které mají potenciál zvýšit důvěru nakupujících. Formou dotazníkového šetření se zjišťuje, zda důvěryhodnost zákazníků ovlivňuje jejich nákup. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Práce se týká především elektronického …moreAbstract:
This bachelor thesis examines the importance of trust in online shopping in the Czech Republic. The aim is to analyse consumer shopping behaviour and propose measures that have the potential to increase shopper trust. The form of a questionnaire survey is used to find out whether the trustworthiness of customers influences their purchase. The thesis is mainly concerned with e-business, commerce, factors …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2023
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Petra Martíšková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KRÁLOVÁ, Tereza. Role důvěry při online nakupování. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Ekonomická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EconomicsBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Elektronické podnikání v praxi
Kateřina ZELDOVÁ -
Komparace princpů elektronického podnikání v ČR a UK
Veronika Hamšíková -
Elektronické nakupování v České republice
Ondřej Mádr -
Elektronické obchodování v ČR
Darya Krauchanka -
Elektronické nakupování v podmínkách ČR
Huu Hoa Nguyen -
Zákaznická spokojenost v online nakupování
Rosalie Ovesná -
Online impulsive buying behaviour in India
Swaroop Muralinathan -
Modelování averze a kompromisů spotřebitelů k faktorům předkupního rizika na online trhu s použitým zbožím
Michael Adu Kwarteng
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights