Bc. Monika Dumsová

Bachelor's thesis

Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky

The analysis of merchandising and shopping atmosphere in selected retail store
Abstract:
Tato bakalářská práce obsahuje teorii merchandisingu a nákupní atmosféry. Cílem bakalářské práce je analyzovat nákupní atmosféru a uplatňování zásad merchandisingu v konkrétní obchodní jednotce. Dílčím cílem je porovnání nákupní atmosféry a merchandisingu s konkurenčními maloobchodními jednotkami a návrh na zlepšení v analyzované oblasti. Zvoleny byly prodejna hraček Hm Studio a.s. a konkurenční prodejna …more
Abstract:
This bachelor thesis contains the theory of merchandising and shopping atmosphere. The objective of the bachelor thesis is to analyze the shopping atmosphere and to apply merchandising principles in a concrete business unit. The partial objective is to compare the shopping atmosphere and merchandising with competitive retail units and to propose improvement in the analyzed area. The toy-shop Hm Studio …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 2. 2016
  • Supervisor: Ing. Roman Švec, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích