Bc. Šárka Štullerová

Master's thesis

Literatura jako prostředek multikulturní výchovy na ZŠ

Literature as an Instrument of Multicultural Education at Lower-secondary School
Abstract:
Diplomová práce Literatura jako prostředek multikulturní výchovy na ZŠ vytváří komplexní výukový materiál podporující zařazení průřezového tématu Multikulturní výchova do hodin literatury především na 2. stupni základní školy. Bylo vybráno čtrnáct literárních ukázek, jež tvoří základ pro pracovní listy multikulturní čítanky. Texty jsou opatřeny obrazovým materiálem, doplňujícími informacemi a otázkami …more
Abstract:
The diploma thesis Literature as an instrument of multicultural education at lower-secondary school produces teaching materials for integrating the cross-curriculum theme of Multicultural education into literary lessons primarily at lower-secondary school. The multicultural school reader is constructed of worksheets created around fourteen extracts from literature. The texts are accompanied by visual …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014
Accessible from:: 23. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2014
  • Supervisor: Mgr. Kateřina Váňová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Štullerová, Šárka. Literatura jako prostředek multikulturní výchovy na ZŠ. Liberec, 2014. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 23.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 23. 4. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for upper-secondary school / AJ-CJ