BcA. Karolína Srpková
Master's thesis
Prostor ve virtuální realitě
Space Inside Of Virtual Reality
Abstract:
Diplomová práce se věnuje prostoru ve virtuální realitě se zaměřením na umělecké instalace a performativní formy. Práce obsahuje obecnou definici pojmu virtuální realita, historii jejího vzniku a současné tendence. Zabývá se obecnou definicí prostoru a způsoby smyslového vnímání prostoru člověkem. Tedy do jaké míry je naše definice prostoru utvářena jednotlivými smysly. Jaký vliv má narativ na celkovou …moreAbstract:
The diploma thesis deals with space in virtual reality with a focus on art installation and performative forms. The thesis contains a general definition of the term virtual reality, the history of your origin and current trends. It deals with the general definition of space and the device of sensory perception of space by the user. That is, to what extent our definitions of space are shaped by individual …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 9. 2020
Identifier:
https://is.jamu.cz/th/ht04d/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2020
- Supervisor: doc. Mgr. Jan Štěpánek
- Reader: doc. Mgr. Jana Preková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Divadelní fakultahttps://is.jamu.cz/th/ht04d/
Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Faculty of TheatreMaster programme / field:
Dramatic Arts / Stage Design
Theses on a related topic
-
Virtuální světy elektronických médií ve vztahu k fikčním světům narativní literatury
Tomáš SUK -
Application of Virtual Reality Technology in the Marketing of Companies/
Denis Gazetdinov -
Možnosti využití technologií virtuální reality a rozšířené reality v geoturismu
Dominik Beňo -
Virtuální světy elektronických médií ve vztahu k fikčním světům narativní literatury
Tomáš SUK -
Teorie fikčních světů v literatuře: aktualizace konceptu fikčních světů v období postmoderny
Jiří HOLICKÝ -
Vyprávění v oblasti digitálních her a jeho vliv na hráče
Filip Daňhel