Výuka paměťových technik v informačním vzdělávání: přínosy a návrh seminářů – Bc. Veronika Skuhrovcová
Bc. Veronika Skuhrovcová
Bachelor's thesis
Výuka paměťových technik v informačním vzdělávání: přínosy a návrh seminářů
Teaching Memory Techniques in Information Education: The Benefits of a Proposal Seminars
Abstract:
Bakalářská práce „Výuka paměťových technik v informačním vzdělávání: přínosy a návrh seminářů“ je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části práce se zabývám vymezením základních pojmů a vztahů mezi nimi, ukotvením tématu v oboru, a popisem konkrétních vybraných paměťových technik. V praktické části se věnuji návrhu metodických listů, zaměřených na konkrétní metody. Primárně …moreAbstract:
Bachelor thesis "Teaching memory techniques in information education: the benefits of a proposal seminars" is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with the definition of basic terms and relationships between them, anchoring issues in the field, a description of the particular selected memory techniques. The practical part is focused on educational materials …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ia84z/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 1. 2015
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Dagmar Chytková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Information and media literacy of seniors from an information seeking perspective
Lucie Trampotová -
Informační gramotnost studentů 1. ročníku vysokoškolského studia: výzkumná sonda v programu Informační studia a knihovnictví na FF MU
Pavla Rimešová -
Informační gramotnost žáků středních škol v kraji Vysočina
Veronika Lolová -
Informační gramotnost a digitální kompetence vysokoškolských studentů na spektru autismu: kvalitativní výzkumná sonda na Masarykově univerzitě
Kristýna Světnicová -
Informační gramotnost uživatelů sociálních médií
Martin Štecher