Využití barev v brandu značky a designu produktů na českém trhu – Denisa Osičková
Denisa Osičková
Bachelor's thesis
Využití barev v brandu značky a designu produktů na českém trhu
The effective use of colour in company branding and product design within the Czech consumer market
Abstract:
Tato práce se věnuje vztahu českého spotřebitele s barvou, aby pomohla firmám získat lepší chápání toho, jak zapracovat principy psychologie barev do svých strategií na českém trhu. Autor v práci popisuje jak barvu efektivně zapracovat do obecných marketingových aktivit firem, především firmy COOP, se kterou navázal spolupráci. Výsledek této práce bude seznam doporučení pro společnost COOP v kontextu …moreAbstract:
This thesis is dedicated to exploring the relationship Czech consumers have with colour, in order to help firms gain a better understanding of how colour psychology works within the Czech market. The author will describe effective uses of colour in general marketing activities as well as implement them into the marketing strategy of COOP Česká Republika. The result of this thesis is a series of recommendations …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2023
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Martin Přibyl, Ph.D. MBA
- Reader: Lucie Pražáková, Ing.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON University Group, Vysoká škola NEWTONNEWTON University Group
NEWTON UniversityBachelor programme:
Economics and Management