Monika Sedlická
Bachelor's thesis
Vliv IKEA efektu na hodnotu statku
The influence of the IKEA effect on a value of good
Abstract:
Ve 4 experimentech, ve kterých studenti skládali stavebnice, origami a IKEA krabice, ukazuji a zkoumám IKEA efekt definovaný jako spotřebitelova ochota platit více za produkty, které si sám vyrobí v porovnání s identickými produkty vyrobenými někým jiným. Ukazuji, že ke zvýšení tohoto ocenění vedou pocity kompetence spojené s vlastním vytvářením produktu a že potvrzování spotřebitelova vědomí vlastního …moreAbstract:
In 4 experiments in which students assembled IKEA boxes, built LEGO-like construction sets and folded origami I demonstrate and examine the IKEA effect, which is defined as consumers' willingness to pay more for self-created products than for identical products made by others. I show that their increased valuation is led by the feelings of competence associated with self-created products and that affirming …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 6. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/39924
Thesis defence
- Date of defence: 11. 2. 2014
- Supervisor: Marek Vokoun
- Reader: Pavla Nikolovová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/39924
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie
Theses on a related topic
-
Willingness to pay u českých konzumentů piva
Ľuboš Slivka -
Effect of cognitive biases on willingness to pay (WTP) to prevent climate change
Yana Kurdova -
A Study on the Willingness to Pay on the Demand Side of Long-Term Care Insurance in China
Qingshi Hu -
Residents' Willingness to Pay for Enhancement of Residential Area: Case Study Dubec
Tomáš Husták -
Ochota podniků platit za environmentální úspory
Lucie Katrincová -
Ikea effect in rule-based machine learning models
German Bundur