Ing. Petra Šantorová

Bachelor's thesis

Politický marketing při první přímé volbě prezidenta České republiky

Political Marketing Used for the 1st Direct Presidential Election in the Czech Republic
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje problematice politického marketingu a jeho využití v první přímé volbě prezidenta České republiky 2013. Cílem této práce je zmapovat jednotlivé volební strategie dvou silných kandidátů Karla Schwarzenberga a Miloše Zemana a politického nováčka Vladimíra Franze. Teoretická část je zaměřena na politický marketing, jeho vývoj a marketingový mix. Dále se zabývá dvěma důležitými …more
Abstract:
The theoretical part focuses on political marketing, its development and marketing mix. It also examines two important models - Jennifer Lees-Marshment and Bruce I. Newman. The practical part deals with the characteristics of the campaigns of individual candidates, tools and methods that they used to gain voters. This part together with the appendices should contribute to a better understanding of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2015
  • Supervisor: PhDr. Adolf Vodrážka
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní