Lenka MIKOŠKOVÁ

Master's thesis

Možnosti reedukace specifických poruch učení prostřednictvím instrumentálního obohacení

Possibilities of reeducation of pupils with special educational needs through instrumental enrichment
Abstract:
Cílem této práce je popsat Feuersteinovu metodu instrumentálního obohacování, v návaznosti na specifické poruchy učení a její možnosti při reedukaci těchto poruch u žáků 5. až 6. ročníku základní školy. První kapitola je zaměřena na specifické poruchy učení, přibližuje terminologii, dále etiologii, příčiny vzniku a v neposlední řadě se zde zabývám diagnostikou specifických poruch učení. Druhá kapitola …more
Abstract:
The aim of this theses is to describe Feuersteins method of instrumental enrichment, in response to specific education needs and its potential for reeducation of these disorders among pupils from fifth to sixth grade of elementary school. The first chapter focuses on specific learning difficulties defying terminology, as well as the etiology, causes, and last but not least it deals with the diagnosis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MIKOŠKOVÁ, Lenka. Možnosti reedukace specifických poruch učení prostřednictvím instrumentálního obohacení. Ostrava, 2017. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta