Michaela MOTYČKOVÁ

Master's thesis

Integrace výtvarné a dramatické složky v projektu "Nástup Habsburků na český trůn" na I. st. ZŠ.

Depicting the accession of the Habsburgs on the Czech throne through art and drama.
Abstract:
Cílem mé diplomové práce je pomocí dramatizace a výtvarných technik lépe pochopit učivo vlastivědy zaměřené na historii Habsburků a pomocí dotazníku porovnat dvě skupiny dětí (tříd), jak dané učivo lépe zvládly a jak si ho zapamatovaly, když jedna skupina se učila dramatizací a druhá klasickou frontální výukou. Diplomová práce se skládá ze dvou částí a to teoretické a praktické. Teoretická část je …more
Abstract:
The aim of this thesis is to gain a better understanding of Czech national history, focussing on the Habsburg Monarchy by using drama and art; and by using questionnaires to compare how two different groups of children (classes) understood and remembered the curriculum, whilst one group was taught the subject through using drama and the other was taught using conventional methods. The thesis consists …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 8. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Dana Novotná, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MOTYČKOVÁ, Michaela. Integrace výtvarné a dramatické složky v projektu "Nástup Habsburků na český trůn" na I. st. ZŠ.. Ústí nad Labem, 2019. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Primary School Teacher Education / Teaching for Primary School