Petra MARTYNKOVÁ

Bachelor's thesis

Aplikace pravopisných pravidel v reklamních materiálech

Application of Spelling Rules in Promotional Materials
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit stav užívání pravopisných pravidel v současných reklamních textech. Teoretická část práce se snaží postihnout základní pojmy, jež s propagací souvisejí. Zabývá se reklamou z marketingového hlediska, reklamou jako druhem komunikace, která je uskutečňována prostřednictvím sdělovacích prostředků. Dále se práce zaměřuje na jazyk reklamy a na typické výrazové prostředky …more
Abstract:
The bachelor thesis aims to analyse the status of following spelling rules in recent advertising texts. The theoretical part defines fundamental terms connected with promotion; it deals with advertising from the marketing point of view, advertising as a kind of communication carried out through mass media. It also focuses on the language of advertisements and typical means instrumental in attracting …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2011
Accessible from:: 8. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 5. 2011
  • Supervisor: Mgr. Radim Šink

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MARTYNKOVÁ, Petra. Aplikace pravopisných pravidel v reklamních materiálech. Ostrava, 2011. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 8.4.2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 8. 4. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Bachelor programme / field:
Philology / Bohemistika v praxi - multikulturní vztahy v regionu