How can Chinese sportswear and equipment brands use ethnocentrism to attract young Chinese consumers? – Wenkai Su
Wenkai Su
Master's thesis
How can Chinese sportswear and equipment brands use ethnocentrism to attract young Chinese consumers?
Jak mohou Čínské značky sportovní oblečení a vybavení využít etnocentrismus pro přilákání mladých čínských spotřebitelů?
Abstract:
S neustálým pokrokem ekonomické globalizace se čínským spotřebitelům nabízí stále rozmanitější možnosti výběru při nákupu. Tato práce si klade za cíl prostudovat, jak čínské značky sportovního oblečení a sportovního vybavení využívají etnocentrismus k přilákání mladých čínských spotřebitelů. Účelem je navrhnout doporučení k dalšímu posílení konkurenceschopnosti trhu. Práce zkoumá dopad spotřebitelského …moreAbstract:
With the continuous advancement of economic globalization, Chinese consumers are facing more diverse choices when shopping. This thesis aims to study how Chinese sportswear and sports equipment brands use ethnocentrism to attract young Chinese consumers. The purpose is to propose recommendations to further enhance market competitiveness. The thesis investigates the impact of consumer ethnocentrism …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 1. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2024
- Supervisor: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.
- Reader: Marek Záboj, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SU, Wenkai. \textit{How can Chinese sportswear and equipment brands use ethnocentrism to attract young Chinese consumers?}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2024. Available from: https://theses.cz/id/ow7bm2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / specializace:
Economics and Management / Management
Theses on a related topic
-
Koncepční model hydrogeologické struktury minerálních vod Pasohlávky
Kateřina Chroustová -
Koncepční model působení land-use na zastoupení WSA ve vrchní vrstvě půdy
Radek Klíč -
Koncepční model M. Leiningerové v ošetřovatelské praxi
Aneta STAŠKOVÁ -
Koncepční model M. Leiningerové v ošetřovatelské praxi
Jaroslava MENČÍKOVÁ -
Koncepční model proudění podzemních vod v kvartéru Odry a Opavy
Tomáš Orlík -
Spotřebitelský etnocentrismus jako strategický nástroj pro rozvoj hodnoty domácích značek v rozvojových zemích
WANNINAYAKE MUDIYANSELAG WANNINAYAKE -
Convincing the millennial anti-hero consumers to consume more sustainable brands
Lisa van Vliet -
Vliv vybraných značek na kupní chování matek na trhu dětského oblečení
Jana Kořenková