Wenkai Su

Master's thesis

How can Chinese sportswear and equipment brands use ethnocentrism to attract young Chinese consumers?

Jak mohou Čínské značky sportovní oblečení a vybavení využít etnocentrismus pro přilákání mladých čínských spotřebitelů?
Abstract:
S neustálým pokrokem ekonomické globalizace se čínským spotřebitelům nabízí stále rozmanitější možnosti výběru při nákupu. Tato práce si klade za cíl prostudovat, jak čínské značky sportovního oblečení a sportovního vybavení využívají etnocentrismus k přilákání mladých čínských spotřebitelů. Účelem je navrhnout doporučení k dalšímu posílení konkurenceschopnosti trhu. Práce zkoumá dopad spotřebitelského …more
Abstract:
With the continuous advancement of economic globalization, Chinese consumers are facing more diverse choices when shopping. This thesis aims to study how Chinese sportswear and sports equipment brands use ethnocentrism to attract young Chinese consumers. The purpose is to propose recommendations to further enhance market competitiveness. The thesis investigates the impact of consumer ethnocentrism …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 1. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2024
  • Supervisor: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.
  • Reader: Marek Záboj, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta