Barbara Volfová

Master's thesis

Expanze českého inovativního produktu na zahraniční trh

Expansion of a Czech innovative product to a foreign market
Abstract:
Cílem této diplomové práce tedy bude navrhnout optimální strategii expanze pro český start-up jakožto výrobce inovativní zdravotnické pomůcky určené pro pacienty na německý trh. Práce je rozdělena do 4 hlavních kapitol, přičemž je v rámci první kapitoly zasazena do teoretického kontextu internacionalizace a zkoumá způsob vstupu start-upu zdravotnické pomůcky na trh. Další kapitoly se zaměřují na primární …more
Abstract:
The aim of this thesis is to propose an optimal expansion strategy for a Czech start-up as a manufacturer of an innovative medical device for patients on the German market. The thesis is divided into 4 main chapters, with the first chapter setting the theoretical context of internationalisation and examining how a medical device start-up enters the market. The next chapters focus on primary and secondary …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 1. 2024
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Matěj Vokáč

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91624

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
Mezinárodní obchod