Bc. Lucie Čechová
Bachelor's thesis
Teaching English through Musical Songs
Teaching English through Musical Songs
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá využitím muzikálových písní ve výuce anglického jazyka se zaměřením na diskusi a kritické myšlení žáků. Cílem této práce je prozkoumat oblast využití muzikálových písní ve výuce anglického jazyka pro vytvoření sady plánů hodin věnovaných dějové linii vybrané muzikálové písně. Bakalářská práce je věnována teenagerům, neboť právě tato je cílovou skupinou autorova studia. Teoretická …moreAbstract:
The subject of this bachelor thesis is making use of songs from musicals in teaching English with discussion and critical thinking being the preferred methods. The thesis aims at studying the use of songs from musicals in teaching English as a tool to establish a set of lesson plans dedicated to the storyline behind the musical of choice. The thesis is targeting at teenagers as they are the core group …moreKeywords
teaching English learning English music musical song English songs teenage English learners elementary school quantitative research discussion in English lessons výuka anglického jazyka studium anglického jazyka hudba muzikálové skladby anglické písně dospívající studenti angličtiny základní škola kvantitativní výzkum diskuse v hodinách anglického jazyka
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/znw9k/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Jaroslav Suchý
- Reader: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English Language for Education / English Language for Education
Theses on a related topic
-
Diskuse v hodinách českého jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ
Monika ŠMERÁKOVÁ -
Diskuse v hodinách českého jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ
Monika ŠMERÁKOVÁ -
Užití populární literatury a literatury pro dospívající ve výuce anglického jazyka
Mario POKORNÝ -
Dramatický workshop ve výuce anglického jazyka
Natálie Janíčková -
Implementing Online Discussion Forums at Secondary School Level
Naďa Šabartová -
Formative Assessment in English Lessons in Practice - Benefits and caveats of formative assessment implementation
Lucie Novotná -
The comparison of teacher’s usage of the mother tongue and English language in English lessons
Dana Ševčíková -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková