Selection of Distant Objects in Head-mounted Display Virtual Reality – Bc. Simona Oravecová
Bc. Simona Oravecová
Diplomová práce
Selection of Distant Objects in Head-mounted Display Virtual Reality
Selection of Distant Objects in Head-mounted Display Virtual Reality
Anotace:
Táto práca skúma niektoré z existujúcich riešení na výber vzdialených objektov vo virtuálnej realite, navrhuje nové metódy pre túto problematiku a hodnotí ich v rámci používateľskej štúdie. V texte sa na začiatku opisujú existujúce metódy na výber vzdialených objektov vo virtuálnej realite a ich výhody a nevýhody. V ďalšej časti táto práca navrhuje niekoľko nových metód a vysvetľuje ich implementáciu …víceAbstract:
This thesis examines some of the existing solutions for selecting distant objects in virtual reality, proposes new methods for this topic, and evaluates them within a user study. The text initially describes existing approaches for selecting distant objects in virtual reality and their advantages and disadvantages. In the next part, this thesis proposes several new methods and explains their implementation …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ymbc8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 6. 2023
- Vedoucí: RNDr. David Kuťák
- Oponent: Dr.techn. Mgr. David Kouřil
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasarykova univerzita
Fakulta informatikyMagisterský studijní program / obor:
Vizuální informatika / Vývoj počítačových her
Práce na příbuzné téma
-
Controlling Blender Software by Using Devices for Virtual Reality
Martin Sovják -
Usable Security for User Authentication
Agáta Kružíková -
Unity Toolkit for 3D Scene Recording and Reconstruction
Ján Popeláš -
Virtual reality toolkit for the Unity game engine
Vojtěch Juránek -
Vývoj hry v Unity 3D
Martin Hotovec -
Technologie pro síťové hry v herním engine Unity
Tomáš Pagáč -
Comparison of Networking Solutions for Unity Game Engine
Martin Šepeľa -
Voxel-based fluid simulation in Unity.
Jakub Mička