Anna Nemchinova

Master's thesis

Consumer Attitudes toward Fair Trade and Fair Trade Marketing

Consumer attitudes towards fair trade and marketing specifics of the fair trade goods
Abstract:
Práce "Postoje spotřebitelů k Fair Tradu a jeho marketingu" zkoumá teoretický koncept trhu Fair Trade. Tato práce zahrnuje empírický výzkum provedený mezi reprezntanty Fair Trade organizací a potenciálních spotřebitelů Fair Trade výrobků. Výzkum, který je implementován do této práce, zkoumá stupeň spotřebitelské uvědomilosti Fair Trade a jejich postoje k tomuto trhu podle spotřebitelských typů vyvinutých …more
Abstract:
The thesis work "Consumer Attitudes toward Fair Trade and Fair Trade marketing" examines the theoretical concepts of Fair Trade market. This thesis includes empirical research conducted among the representatives of Fair Trade organizations and prospective consumers of Fair Trade products. The research implemented in this work investigates the level of consumer awareness about Fair Trade and their attitudes …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 10. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 9. 2013
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Květa Olšanová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/62053