Consumer Attitudes toward Fair Trade and Fair Trade Marketing – Anna Nemchinova
Anna Nemchinova
Diplomová práce
Consumer Attitudes toward Fair Trade and Fair Trade Marketing
Consumer attitudes towards fair trade and marketing specifics of the fair trade goods
Anotace:
Práce "Postoje spotřebitelů k Fair Tradu a jeho marketingu" zkoumá teoretický koncept trhu Fair Trade. Tato práce zahrnuje empírický výzkum provedený mezi reprezntanty Fair Trade organizací a potenciálních spotřebitelů Fair Trade výrobků. Výzkum, který je implementován do této práce, zkoumá stupeň spotřebitelské uvědomilosti Fair Trade a jejich postoje k tomuto trhu podle spotřebitelských typů vyvinutých …víceAbstract:
The thesis work "Consumer Attitudes toward Fair Trade and Fair Trade marketing" examines the theoretical concepts of Fair Trade market. This thesis includes empirical research conducted among the representatives of Fair Trade organizations and prospective consumers of Fair Trade products. The research implemented in this work investigates the level of consumer awareness about Fair Trade and their attitudes …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 10. 2012
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/62053
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 9. 2013
- Vedoucí: Petr Král
- Oponent: Květa Olšanová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/62053
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities
Práce na příbuzné téma
-
Consumer Attitudes toward Fair Trade and Fair Trade Marketing
Anna Nemchinova -
Foreign Trade in Syria - Case Study of Iron and steel trade
Waseem Hossni -
Global cotton trade – Case study of cotton trade of Uzbekistan
Jasurbek Suyarov -
How I Became a Trade Unionist: Comparative Study of Life Stories of Young Trade Union Members in Georgia and Germany
Nino NATROSHVILI -
Impact of the European Integration on the EU-US Trade. Gravity Model of Trade Approach.
Artem Parandiuk -
Koncepty Fair trade a Direct trade se zaměřením na český trh: Případová studie společností Tchibo Praha, spol. s.r.o a mamacoffee s.r.o.
Julie Hainzová -
Global cotton trade - Case study of cotton trade of Uzbekistan
Jasurbek Suyarov -
Does Fair Trade in Sri Lanka Need Cooperatives? Do Cooperatives in Sri Lanka Need Fair Trade?
Kristýna Havlová