Bc. Sára Slavíková
Bachelor's thesis
Alternativní prodejní koncepty v ČR
Alternative sales concepts in the Czech Republic
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je porovnat prodejní koncept supermarketu s konceptem farmářského trhu. Teoretická část popisuje vývoj marketingu a prodejních konceptů. V praktické části je porovnání obou konceptů pomocí PEST a SWOT analýzy. Zároveň je součástí dotazníkové šetření, které zobrazuje, jaký vztah mají zákazníci k supermarketům a farmářským trhům a v čem vidí výhody a nevýhody obou prodejních …moreAbstract:
Main goal of this bachelor thesis is to compare sales concept of a supermarket with sales concept of farmers markets. Theoretical part describes development of marketing and sales concepts. In practical part is comparison of both sales concept with PEST and SWOT analysis. Also there is a questionnaire construction, which shows the relationship between customers and supermarkets or farmers markets and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2021
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/dfs4k/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Helena Cetlová
- Reader: Ing. Denis Drexler, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Farmers Markets as a Strategic Tool in Municipality Branding
Marek Matějka -
Social aspects of the demand for local food (case study on farmers’ markets)
Martin Staněk -
Farmářské trhy a lokální ekonomika
Sára Hloušková -
Farmářské trhy jako součást lokální a regionální kultury
Lucie Zápotocká -
Farmářské trhy pohledem spotřebitelů
Lucie HNÍDKOVÁ -
Farmářské trhy na Brněnsku
Jaroslav Frantík -
Farmářské trhy ve vybraném regionu: analýza ekonomické efektivnosti
Soňa Šlechtová -
Retence zákazníků v supermarketech - poznatky z maloobchodního trhu ve Vietnamu
Thi Ngoc Diep Nguyen