Screens Between Us: Erosion of Privacy, Identity and Communication in Fahrenheit 451 and The Circle – Bc. Štěpánka Nárovcová
Bc. Štěpánka Nárovcová
Master's thesis
Screens Between Us: Erosion of Privacy, Identity and Communication in Fahrenheit 451 and The Circle
Screens Between Us: Erosion of Privacy, Identity and Communication in Fahrenheit 451 and The Circle
Anotácia:
Tato diplomová práce zkoumá vliv technologií v literárních dílech Fahrenheit 451 a The Circle. Závěry práce naznačují, že nadměrné využívání technologií hlavních postav má negativní dopad vedoucí k dehumanizaci a vzrůstajícímu dohledu, což postihuje podstatu lidské identity a mezilidské interakce. Témata obsažená ve zmíněných dílech jsou během analýzy porovnána s aktuálními problémy našeho světa spojenými …viacAbstract:
This diploma thesis analyzes the technology’s impact in the selected works Fahrenheit 451 and The Circle. The findings of the thesis suggest that the overuse of technology and the excessive reliance on it negatively affects the characters and becomes a force for dehumanization and surveillance, eroding the essence of identity and interaction between individuals. Throughout the analysis, parallels are …viacKeywords
artificial intelligence Dave Eggers communication dehumanization Fahrenheit 451 high-tech identity individuality interaction privacy Ray Bradbury robotics surveillance technology The Circle dehumanizace dohled identita individualita interakce komunikace robotika soukromí technologie umělá inteligence
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/phlg5/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2024
- Vedúci: Mgr. Jiří Šalamoun, Ph.D.
- Oponent: M.A. Michael George
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
NÁROVCOVÁ, Štěpánka. \textit{Screens Between Us: Erosion of Privacy, Identity and Communication in Fahrenheit 451 and The Circle}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Education. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/p6eib4/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training